Eerste dagen op de Africa Mercy - Reisverslag uit Pointe-Noire, Congo - Brazzaville van Carola Os - WaarBenJij.nu Eerste dagen op de Africa Mercy - Reisverslag uit Pointe-Noire, Congo - Brazzaville van Carola Os - WaarBenJij.nu

Eerste dagen op de Africa Mercy

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

30 April 2014 | Congo - Brazzaville, Pointe-Noire

De reis naar Point-Noir is super goed verlopen. Het eerste grote verschil met het vliegveld in Amsterdam: Mensen die gewoon langs de landingsbaan mee rennen. Leuk om te merken hoe blij de inwoners zijn als ze je herkennen door middel van het Mercy Ships T-shirt dat ik bij aankomst droeg. Na 20 minuutjes met de auto door de wirwar aan auto's, zonder verkeersregels, kwamen we (de chauffeur en ik) bij de Africa Mercy. It was really exciting! Meteen maar een foto genomen natuurlijk met mij voor het schip. Aangekomen in mijn kabine (een kabine van 10 personen) blijkt het precies tijd voor de zondagdienst, dus meteen door om God te prijzen om mijn mooie reis en de mooie uitdaging die voor mij ligt. Na de dienst snel alles uitgepakt en naar bed.

De volgende dag meteen vroeg op, want ontbijten kan doordeweeks alleen tussen half 7 en half 8. Om half 9 ging ik langs het hoofd van de keuken, waar bleek dat ik meteen aan de slag kon. Dus omkleden en aan de slag maar. Meteen druk groentes en fruit snijden en ik moet zeggen, de hitte op de boot valt reuze mee, ook in de keuken is het nog te doen. Maar ik heb nog niet aan de warme kan van de keuken gestaan. De eerste dag stopte ik iets eerder met werken, omdat ik nog een rondleiding over het schip zou krijgen en 1,5 uur aan informatie. Dus na het werk meteen een 2-minuten marine douche en op naar de volgende locatie in het schip....al zoekende en vragende kom ik waar ik zijn moet.

De tweede dag ook meteen weer vroeg uit bed, ontbijten en aan het werk. Dit keer de volle dag, van 8.00 tot 19.00 uur. Omdat het best lange dagen zijn, 2 dagen werken, 2 dagen vrij. Daarnaast ben ik om het weekend (vr-zo) vrij. Komend weekend gewoon 3 dagen achtereen werken. Het werk op zich is een aangename bezigheid, vooral met christelijke muziek op de achtergrond. Tijdens de pauzes leer ik steeds meer mensen kennen. Ow ja, ik heb ook tijdens de pauze mijn eerst Starbuck Koffie ever gehad! Voor het avond eten nog geholpen met koekjes bakken, wat wel warm is bij de oven...en de oven is warm...Heb er een mooie brandplek aan over gehouden...(zie foto)
Na het werk gisteren weer een snelle douche en meteen door naar een cabine waar elke week een Nederlandse bijbelstudie plaatsvindt. Dit was een goede mogelijkheid om nog weer wat mensen te leren kennen en even rustig bij te komen, want naast slapen en werken heb ik nog weinig anders gedaan.

De derde dag was dan mijn eerst vrije dag. Lekker uitgeslapen, met als gevolg dat ik ontbijt miste en dus twee koekjes en een beker melk als ontbijt had. De hele dag een beetje bezig met het schip verkennen, kletsen met een collega, die ook net zondag is aangekomen en al het papierwerk regelen.

Morgen is ook een vrije dag, waarbij ik eerst 's ochtends naar een cursus moet over Stairway Guides tijdens noodgevallen. Door middel van een brief op de deur van de kabine werd mij medegedeeld dat ik aangewezen ben als nieuwe stairway guide, dus dan is het fijn te weten wat je moet doen.
''s Middags is het dan tijd om eens van het schip te gaan en gaan we met een groepje het centrum van Point-Noir in, waar ik dus super veel zin in heb. Ook staat volgende week zaterdag een village tour op de planning.

Dit waren ongeveer de eerste 3 dagen op de Africa Mercy. Foto's volgen nog, maar zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben, heb ik daar nog weinig tijd voor gehad.

  • 30 April 2014 - 16:06

    Matthea:

    Leuk om te lezen! Zo te zien ben je meteen lekker druk daar. Goede tijd gewenst. Ik zal je verhalen lezen.

  • 30 April 2014 - 16:48

    Pa En Ma:

    Hallo Car.
    Klinkt allemaal erg leuk, maar dus ook lange drukke dagen.
    We hopen dat de tour ook leuk is.
    we wensen jou nog hele leuke fijne plezierige ervaringen en ontmoeting met mensen.
    Liefs Pa,ma, Bart en Daniëlle

  • 30 April 2014 - 18:13

    Peet Wijchers:

    Hoi Carola. Wat gaaf om je net zo enthousiast te zien in je blog als onder ons. Wellicht nog ietsje enthousiaster. maar kan dat eigenlijk wel?
    Ik hoef je niet aan te sporen om te genieten. Dat doe je al.

    Vanmorgen was ik even bij Dorien en kreeg mee dat je Jasper feliciteerde en met hem de hele familie daar bij elkaar. Aaron is een geweldig kereltje. Sprekend zijn broer.

    Lees graag weer wat van je.

    Groeten,

    Peet

  • 30 April 2014 - 21:39

    Niels:

    Ha Carola,

    Wat supervet om te lezen dat het zo goed bevalt! :-) kan niet wachten op de eerste Afrika foto's!
    Geniet er van daar en we blijven volgen :-)

    Groetjes,
    Niels

  • 02 Mei 2014 - 11:13

    Christien:

    Hallo Carola,

    Leuk om je zo te kunnen volgen, het was dus meteen wel aan de arbeid,maar het is goed om te horen dat het je bevalt. we hopen dat je er nog veel mag van genieten,we volgen je.Je hebt al een paar mooie foto's gemaakt,kijk uit naar de volgende.

    Groetjes van Roel en Christien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1175
Totaal aantal bezoekers 11335

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 26 Juli 2014

Mercy Ships Congo

Landen bezocht: