Het leven in droogdok - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Carola Os - WaarBenJij.nu Het leven in droogdok - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Carola Os - WaarBenJij.nu

Het leven in droogdok

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

04 Juli 2014 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Het is toch een hele nieuwe ervaring om nu in droogdok te zijn. Over het algemeen wordt inmiddels vaak de link gelegd met kamperen. Zoals ik in mijn vorige verslag al aangaf hadden we onaangekondigd geen water meer. Dat duurde tot de volgende dag. Gelukkig waren er toiletten en douchejes beschikbaar in de haven voor ons, maar om die te kunnen gebruiken moest je eerst een sleutel halen bij de receptie op het schip. Erg interessante ervaring moet ik zeggen. Ook het eten wordt wat minder zonder water, want niet alles kan klaar gemaakt worden, dus uit nood hadden we alleen maar koude groenten om salades van te maken. Inmiddels is het water alweer een tijdje terug, maar warm is het niet, dus lekker koud douchen. Niet altijd verkeerd, want verder is het op het schip lekker warm. Zo maak je nog eens wat mee!
Afgelopen dinsdag is de keuken waarin ik werk op het schip flink onder handen genomen, door middel van een behandeling met gif tegen ongedierte. Om de keuken weer te kunnen gebruiken moesten we dus de volgende ochtend de hele keuken boenen. Met een groot team van vrijwilligers was het alsnog snel gedaan. Zo mooi om te ervaren hoe iedereen behulpzaam is. Nu hebben we weer een mooie schone keuken om in te werken.
Het is ook leuk om te zien wat voor andere groenten en fruit hier in Gran Canaria op het schip binnenkomen vergeleken met die in Congo. Voor veel mensen die al voor lange tijd op het schip zitten is dat een aangename afwisseling. Grote tomaten, lekker meloenen, perzik, sla...Super om dat dan klaar te mogen maken voor iedereen op het schip!
Het werk op het schip gaat hard, de hele onderkant van het schip is inmiddels opnieuw geverfd. Er wordt een nieuwe vloer aan een kant van het ziekenhuis gemaakt enzovoorts, enzovoorts.
Dit alles laat zien hoe groot de organisatie is en wat er allemaal voor nodig is om dit schip varende te houden om hoop en genezing te brengen aan de mensen in Afrika.
Ik ben dankbaar de verschillende aspecten ervan mee te mogen maken, zowel de tijd in Congo, op zee als hier in Las Palmas.

Graag wil ik jullie gebed vragen voor deze grote organisatie, voor al het werk dat nog gedaan moet worden aan het schip en voor de voorbereiding voor het volgende project in Benin. Gezien het feit dat alles op het laatste moment veranderd is van Ginea naar Benin, is het team dat in Benin de voorbereidingen treft heel druk.
Daarnaast verspreid het Ebolavirus zich nu verder dan alleen Guinea, dus ik zou jullie willen vragen ook dat in gebed mee te nemen.

Bedankt voor jullie support! Ik ben erg blij met de enthousiaste reacties die ik krijg van mensen en het meeleven.

• 04 Juli 2014 - 12:35

Christien:

Hallo Carola,

Zo te lezen bevalt het je nog steeds, wat zul jij straks met de fam.dag een lekker gerecht klaar kunnen maken (hi,hi) je hebt nog zoveel meer bij geleerd neem ik aan.
    Nou geniet er nog maar een paar weken fijn van.

Groetjes van ons

• 04 Juli 2014 - 14:31

Derbera:

Hey Carola,

Wat gaaf om te lezen wat jij allemaal meemaakt. Dat moet een hele bijzondere ervaring zijn. We bidden voor de organisatie, dat het ebolavirus zich niet verder uitbreid, maar bovenal voor jou....opdat je een gezegende reis zult hebben en veilig en gezond weer in ons koude kikkerlandje terug mag keren.

Groetjes van ons allemaal